شهدای شهر بن

کاش بودم با شما ، ای شهدای شهر مـن

شهدای شهر بن

کاش بودم با شما ، ای شهدای شهر مـن

شهدای شهر بن

این وبگاه جهت معرفی شهدای شهر بن در استان چهارمحال و بختیاری طراحی شده است.
امیدواریم مورد رضایت شهدا قرار بگیرد.

خانواده های شهدا می توانند مطالب و عکس های شهدای خود را جهت درج در این وبگاه از طریق آدرس :
(شهر بن - خیابان ملت ، کافی نت شهر بن - شهر من ) به دست ما برسانند.

یا در صورت توان به این آیدی در تلگرام ben_man@ بفرستند.


کاربران می توانند اطلاعات شهید موردنظر را در قسمت راست وب در بخش طبقه بندی موضوعی و نام خانوادگی شهید مورد نظر جستجو نمایند.

اگراطلاعات جدیدی از یک شهید به دست ما برسد پست مربوط به آن شهید به روزرسانی می شود و در صفحه اصلی قرارمی گیرد.

آدرس کانال شهر بن در روبیکا و تلگرام beneman@

آخرین نظرات
  • ۱۸ بهمن ۹۹، ۱۵:۰۱ - امیرحسین احمدی
    👍👍💗
نویسندگان

شهید بهرامعلی هاشمی بنی

چهارشنبه, ۲۶ فروردين ۱۳۹۴، ۰۷:۰۷ ب.ظ


زندگی نامه شهیدبهرامعلی هاشمی بنی


شهیدبهرامعلی هاشمی بنی فرزند حبیب الله، در سال 1348 پای بر عرصه وجود نهاد و درآغوش پرمهر و محبت پدرو مادری دلسوز و مهربان جای گرفت.

دوران تحصیل وی با اوج گیری انقلاب مقارن شد. او که نوجوانی برومند و انقلابی بود در این دوره از مقطع زندگی خویش یا جدیت بسیار در راهپیمائی ها شرکت می جست. پس از سقوط رژیم شاه و استقرار حکومت اسلامی ،رژیم عراق دست به تهاجم زد تا این انقلاب را به خیال خام خویش در نطفه خفه کند.

شهیدبهرامعلی هاشمی مقاطع تحصیلی خود را با موفقیت به سربرد و موفق به اخذ دیپلم  شد.

در هنگام تحصیل این شهید بزرگوار ، فعالانه در جبهه هم حضور داشت تا دین خویش را به انقلاب و کشورش ادا نماید.

وی در عملیاتی که درحلبچه ، سال1364 انجام گرفت مجروح شد وپس از بهبودی باردیگر در امردفاع ، قدم پیش نهاد.

شهید بهرامعلی درسال 1367 ، به خدمت سربازی اعزام گردید، و درمنطقه  جنگی «سقز» به انجام وظیفه پرداخت تا اینکه درهمان منطقه درعملیات پاک سازی از لوث وجود ضد انقلاب ، در بیست و پنجم خردادماه 1368 به درجه رفیع شهادت نایل گردید.

آنجا که خونت برزمین ریخت دیدمت که چه مسرور به معشوق لبخند می زدی . کوه که از صلابت وجودت خجل گشته است، ببین که درعزایت تکه ای از وجودش را تقدیم کرده است. مگو که شهید را کسی نمی سراید ، ببین که سنگ سخن شهید را یک به یک برخویش حک می کند.


وصیت نامه شهید بهرامعلی هاشمی بنی


بسم الله الرحمن الرحیم

رَبَّنَا لَا تَجْعَلْنَا فِتْنَةً لِّلَّذِینَ کَفَرُوا وَاغْفِرْ لَنَا رَبَّنَا إِنَّکَ أَنتَ الْعَزِیزُ الْحَکِیمُ

(پروردگارا،ما را مایه فتنه و امتحان کافران قرارمده ، پروردگارا، ما را بیامرز که تنها توئی که برهرکار بسیار مقتدری و کاملا آگاهی.)


بادرود و سلام برمنجی عالم بشریت مهدی موعود(عج) و با درود و سلام به روان پاک امام خمینی بت شکن ،که قلب تپنده مردم که همه مسلمانان جهان چشم امید براو دوخته بودند.

و با سلام برمرزداران اسلام و با درود و سلام برمعلمان عزیز و گرامی که درسنگر مدرسه برعلیه جهل و بیسوادی مبارزه می کنند. و بادرود و سلام برتمامی زحمتکشان و خدمتگزاران اسلام که درکشور جمهوری اسلامی ایران خدمت می کنند.

خدایا امت اسلام را صبر و استقامت عطا فرما تا در مقابل دشمنان خدا و کافران پایداری کنند.

چطور می توانستم در خانه راحت باشم و کاری بکنم ، در صورتیکه جان و مال امت مسلمان ایران بسوی جبهه سرازیر است. انسان در برخورد با مصائب و مشکلات است که لذت ایمان و توجه به خدا را درک می کند.

 برادران و خواهران ان شاالله ، در پیروی از راه امام امت خمینی عزیز که همان راه خدا و قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) موفق باشید.

عزیزان اندکی فکرکنید و خود را از این زندان هوی و هوس برانید ، قدری فکر کنید و از این دیو رجیم شیطان خود را برهانید و طبق این حدیث شریف از امام علی (ع) :«امروز(دنیا) عمل است بدون حساب و فردا(آخرت) حساب است بدون عمل» هیچ عذری باقی نمانده است.

خود را از این دنیا جدا کنید و به قول مولایمان حضرت علی(ع) « دنیا را سه طلاقه کنید و تن به ذلت ندهید» ان شا الله، که دسته جمعی به کمک مرزداران بشتابید و از دولت حمایت کنید. تا دشمنان اسلام نتوانند ضربه ای وارد سازند.

پروردگارا، از تو می خواهم که شهادت را در جبهه ها چنان نصیبم کنی تا بدنم قطعه ،قطعه گردد. و هرقطعه اش کفاره ای برای گناهانم باشد.

خداوندا، جذبه هائی از آتش محبت خود را در دل ما افکن و خرمن خودی و خودپرستی ما را به نورنار عشقت بسوزان تا جز تو نبینم و جزتو سرکوی تو بار قلوب را نیندازم.

اگرهزار ضربه شمشیر بر پیکرم فرود آید بهتراز آن است که در رختخواب ذلت بمیرم.

ای خدای مهربان اکنون که از تو دوریم و ازجمال جمیلت مهجور ، مگر آنکه دست کریمانه ات تصرفی کند و حجاب های ضخیم را از میان بردارد تا در بقیه عمر جبران ماسبق گردد.

اکنون چند سطربرای خانواده ام می نویسم:

و شما ای پدرم ، امیدوارم که مرا حلال کنی ، چون می دانم در طول زندگیم پسر خوبی برای شما نبودم و امیدوارم اگر هر بدی از من دیده ای مرا به بزرگواری خود ببخشی . وای پدر عزیزم می خواهم که در شهادت پسرتان ناراحت نباشید و سرتان را بالا بگیرد و افتخار کنید که فرزندتان را درراه و رضای اسلام هدیه کرده اید.

 و شما ای مادرعزیزم خیلی حق به گردنم دارید ، چون از آغاز و شروع زندگی من ، شما شب ها بیدار می ماندید و برای من شیر می دادی تا من گرسنه نخوابم .ای مادر عزیزم ازشما می خواهم که مرا حلال کنی و در شهادت من اصلا ناراحت نباشید و گریه نکنید و اگر گریه کردید برای حسین بن علی (ع) و فرزندانش گریه کنید.

و شما خواهرانم زینب وار پاسدار خون من باشید و حجاب خودتان را حفظ کنید و در شهادت من گریه نکنید ولباس سیاه نپوشید .در شهادت من شادی کنید ،چون شهادت من به عنوان عروسی من است. و از شما انتظار دارم که فرزندانتان را خوب به بار بیاورید و به آنها احکام و تربیت اسلامی بیاموزید.

و شما ای برادران عزیزم نگوئید که برادرمان از دستمان رفت ، من از دست شما نرفته ام ، بلکه به هدفی که داشتم رسیدم و از شما می خواهم که اسلحه خونین مرا بردارید و نگذارید که اسلحه من برزمین بماند.

و پیام من به همکلاسی هایم این است ، کسانی که توان حمل سلاح را دارند، اسلحه خونین شهدا را بردارند و نگذارند که این تجاوزگران به مملکت اسلامی ما هجوم آورند.

ان شاالله به امید پیروزی کامل اسلام.

ما درره عشق نقض پیمان نکنیم        اگرجان طلبد ، دریغ از جان نکنیم

دنیا اگر از یزید لبریز شود                  ما پشت به سالارشهیدان نکنیم.

«والسلام علیکم ورحمه الله وبرکاته» (بهرامعلی هاشمی)








موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۱/۲۶
جعفر نادری بنی

هاشمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی