شهدای شهر بن

کاش بودم با شما ، ای شهدای شهر مـن

شهدای شهر بن

کاش بودم با شما ، ای شهدای شهر مـن

شهدای شهر بن

این وبگاه جهت معرفی شهدای شهر بن در استان چهارمحال و بختیاری طراحی شده است.
امیدواریم مورد رضایت شهدا قرار بگیرد.

خانواده های شهدا می توانند مطالب و عکس های شهدای خود را جهت درج در این وبگاه از طریق آدرس :
(شهر بن - خیابان ملت ، کافی نت شهر بن - شهر من ) به دست ما برسانند.

یا در صورت توان به این آیدی در تلگرام ben_man@ بفرستند.


کاربران می توانند اطلاعات شهید موردنظر را در قسمت راست وب در بخش طبقه بندی موضوعی و نام خانوادگی شهید مورد نظر جستجو نمایند.

اگراطلاعات جدیدی از یک شهید به دست ما برسد پست مربوط به آن شهید به روزرسانی می شود و در صفحه اصلی قرارمی گیرد.

آدرس کانال شهر بن در روبیکا و تلگرام beneman@

آخرین نظرات
  • ۱۸ بهمن ۹۹، ۱۵:۰۱ - امیرحسین احمدی
    👍👍💗
نویسندگان

شهید یعقوب علی بیگی بنی

سه شنبه, ۱ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۴:۵۶ ب.ظ




شهید یعقوب علی بیگی بنی

نام پدر: عبدالکریم

تاریخ تولد:1349/5/10

محل تولد: بن

وضعیت تاهل :مجرد

مسئولیت شهید در جبهه :رزمنده

یگان اعزامی :بسیج

تاریخ شهادت :1365/10/26

کیفیت شهادت:------

محل شهادت:شلمچه

محل مزار :گلستان شهدا بن

عملیات منجر به شهادت:کربلای 5

زندگی نامه شهید یعقوب علی بیگی بنی


شهید یعقوب علی بیگی بنی فرزند عبدالکریم در تاریخ دهم مردادماه 1349 در شهر بن دیده به جهان گشود ، تا رشادتی دیگر را در دفتردنیا به ثبت برساند . پس از گذراندن دوران کودکی ، در سنگر علم و دانش به مبارزه با جهل پرداخت .

او سنش کم بود اما جوهرمردانگی در وجودش نهفته بود. به این دلیل در کودکی با وجودسن کم ، علاوه بر رفتن به مدرسه ، عصای دست پدر و مادرش نیز بود، ودر کارهای به آنها کمک می کرد. و همیشه می گفت : من نمی توانم زحمات پدر و مادرم را جبران کنم.

صفای باطن در رفتارش آشکار بود. درهمان سنین کودکی وارد بوستان نماز شد تا بذر عشق را از آن برگیرد. باطن پاکش باعث شد که در گروه«انعمت علیهم» قرارگیرد. زیرا هنگامی که میان کفرو ایمان جنگ در گرفت ، او نیز از جمله کسانی بود که در میان سپاه ایمان به مبارزه با کفر پرداخت.

سنش برای جنگ کردن کم بود ولی معتقد بود که دفاع از اسلام و میهن، پیر و جوان و کودک نمی شناسد.به این دلیل تاریخ تولد خود را در شناسنامه ، تغییرداد تا بتواند به جبهه برود.


او توانست سه بار در جبهه ها حضور یابد تا به دشمن بفهماند که اگر اسلام در خطر باشد کودکان و نوجوانان این مرز و بوم نیزحاضرند تا حضور سبزشان را درجبهه ها به نمایش گذارند.

شهید در عملیات والفجر8 از ناحیه دست راست زخمی شد و بعداز معالجه فراوان بهبود یافت و دوباره به صحنه پیکار با دشمن بازگشت.

این شهیدبزرگوار در سن هفده سالگی از پل دنیا عبور کرد و به وادی شهادت رسید. و بازهم نام فهمیده ای دیگر ، در دفتر شهادت به ثبت رسید.

 

 

وصیت نامه شهید یعقوب علی بیگی بنی


(قل ان صلاتی و نسکی و محیای و مماتی لله رب العالمین)

شهادت تزریق خون به پیکر اجتماع است. (شهید مطهری)


با درود و سلام فراوان بریگانه منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) و نائب برحقش امام خمینی و با درود و سلام فراوان بر تمام شهیدان صدر اسلام . و با درود و سلام بر تمام معلولین و مجروحین اسلام.

خود را موظف دانستم وصیت نامه ای را طبق سفارش نبی اکرم(ص) نوشته تا شاید موجب راهنمائی و عبرت آیندگان و زندگان باشد.و از طرفی برای من حقیر نیزمایه خیری شود تا برایم طلب مغفرت کنید.

سخن بسیار است و قلم شکسته و وقت ناچیز، مدت ها بود در فکر این بودم که آیا من هم باید وصیت نامه بنویسم و یا بخاطر اینکه دیگر من هم باید در جبهه ها شرکت داشته باشم .

وصیت نامه را هم نباید بنویسم اما دیدم که نوشتن وصیت نامه وظیفه هر مسلمانی است و من هم خود را موظف دانستم بنویسم ، اما چه بنویسم؟

نوشتنی ها را فقط به نظر من شهداء می نویسند و پس نوشتن ما چند صباحی دوام دارد ، ولی نوشتن آنها چون سابقه الهی دارد فنا ندارد، چون شهید با خون خود می نویسد.

میان ماه من تا ماه گردون تفاوت از زمین تا آسمان است.

به هر ترتیب من هم می خواهم بنویسم، نوشتنی که نه چون نوشتن شهیدان بلکه بوئیدن عطرشان فراگرفتن از خطشان و پیروی کردن از راهشان باشد. نوشتن این وصیتنامه فقط و فقط بخاطر خداست و این که با نوشتن آن رد مظالمی کرده باشم.

چنانچه از طرف من به کسی آسیب یا اذیتی رسیده است و یا اگرحقوقی از کسی به گردن من می باشد که به علت دسترسی نداشتن به ایشان و یا به خاطر خجالت کشیدن از آنان و یا قصوری که در طول زندگی ام داشته ام بتوانم به این وسیله رضایت آنان را جلب نموده باشم.

لذا از کلیه افرادی که از من اذیتی دیده اند و یا حقوقی به گردن من دارند ، طلب بخشش می کنم و ازآنها درخواست دارم که از من راضی باشند تا خدا از من راضی شود .

امیدوارم با گذشت و بخشش من خدا هم از شما راضی و خشنود باشد.از جمله کسانی که حقوق زیادی برگردن من دارند و من نتوانستم ذره ای از محبت آنان را پاسخ دهم ، والدین من می باشند که در طول عمر برای من زحمت کشیده اند.

پدر و مادرم ، اگرچه شما چندین سال شب و روز تمام ساعات زندگی خود را وقف من کرده اید، اگرچه زمانی که دیگران در استراحت بودند شما در رنج بسر برده اید .

 اگرچه پدرگرامی شما که در عمرت شب و روز برای ما کارکرده ایدو زحمت کشیده اید و شما ای مادر عزیزو مهربانم چندین سال همچون زندانی در خانه بخاطر من محصور بوده اید ، می خواهم جبران محبت ها و زحمات بسیار شما را با نوشته ناقابل جبران کرده باشم.

هرچند اگر دائم خدمتگزار شما باشم ، ولی مادرقادر به جبران گوشه ای از آن همه محبت و زحمت شما نیستم . درمورد شما هرچه بنویسم تا بتوانم رضایت شما را جلب نمایم ، کم نوشته ام ، امیدوارم از من راضی باشید که با رضایت شما خدا نیز از من راضی گردد.

شهادت لیاقتی می خواهد که هرکسی آن را ندارد و هرکسی شایسته آن نیست.

پس خدایا لیاقت شهادت را نصیب من کن. خدایا این لباس تقوی و زره محکم الهی را که بر تن هرکس نرود برتن من بنما تا من هم جزو جهادگران در راه تو به حساب آیم.

خدایا ما را جزو صالحین و صدیقین و شهداء قراربده تا گروه انعمت علیهم باشیم.خدایا آرزوی من شهادت بوده است. و تو خود ضامن بوده ای که جواب بندگانت را بدهی و من وظیفه خود را که خواستن شهادت و کوشش درراه ایفای آن است انجام داده ام و آن تو هستی که یا مرا بخواهی و یا دست رد بر سینه ام بگذاری. خدایا اگرشهادت را روزیم نکنی چگونه به جمال تابناک معصومین(ع) و شهدا در روزقیامت بنگرم . خدایا برنعماتی که به من داده ای شکر می کنم و یقین دارم که تو خیر مرا می خواهی بدان که عاشق تو هستم و عاشق حجت تو حضرت مهدی (عج).

ای امت دلاور و شهید پرور ، ای مادران جوان از دست داده و ای پدران پیری که فرزندانتان را چون اسماعیل به قربانگاه فرستادید. ای خواهران و برادران شهدا صبرپیشه کنید و تمام مشکلات را به جان و دل پذیرا باشید که صبرشما مشتی محکم است بردهان یاوه گویان و مزدوران داخلی و استکبار جهانی .

برادرم برای من گریه نکن اگرگریه کنی رهرو حسین(ع) و از یارانش نیستی برای حال خودت گریه کن .ای خواهرم هروقت خواستی بیاد من گریه کنی رفتار خود را با حضرت زهرا(س) مطابق نما اگرنیستی برای خود گریه کن.

خدایا دنیا زندان من است مرا اززندان دنیا خلاص گردان . خدایا هنگام مرگ مرا ازجمله فائزین قراربده تا بگویم فزت برب الکعبه . خدایا پس از مرگم لقاء خود را نصیبم بگردان .

ای امت شهیدپرور ایران و ای جوانان ، من کوچکتر از آن هستم که پیامی به شما بدهم ولی باید بگویم ای مادران و پدران ، ازآمدن فرزندانتان به جبهه جلوگیری نکنید. و امام را تنها نگذارید و پشت جبهه را خالی نگذارید.

و ای نونهالان آینده ساز انقلاب ، سنگرمدرسه را خالی نگذارید و پشتیبان این مکتب حسینی باشید. و ای مردم مسلمان به قول امام مساجد را خالی نگذارید، مسجد سنگراست و دعا برای رهبر و فرج امام زمان (عج) را هرگز فراموش نکنید.(والسلام)

 






 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۲/۰۱
جعفر نادری بنی

علی بیگی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی