شهدای شهر بن

کاش بودم با شما ، ای شهدای شهر مـن

شهدای شهر بن

کاش بودم با شما ، ای شهدای شهر مـن

شهدای شهر بن

این وبگاه جهت معرفی شهدای شهر بن در استان چهارمحال و بختیاری طراحی شده است.
امیدواریم مورد رضایت شهدا قرار بگیرد.

خانواده های شهدا می توانند مطالب و عکس های شهدای خود را جهت درج در این وبگاه از طریق آدرس :
(شهر بن - خیابان ملت ، کافی نت شهر بن - شهر من ) به دست ما برسانند.

یا در صورت توان به این آیدی در تلگرام ben_man@ بفرستند.


کاربران می توانند اطلاعات شهید موردنظر را در قسمت راست وب در بخش طبقه بندی موضوعی و نام خانوادگی شهید مورد نظر جستجو نمایند.

اگراطلاعات جدیدی از یک شهید به دست ما برسد پست مربوط به آن شهید به روزرسانی می شود و در صفحه اصلی قرارمی گیرد.

آدرس کانال شهر بن در روبیکا و تلگرام beneman@

آخرین نظرات
  • ۱۸ بهمن ۹۹، ۱۵:۰۱ - امیرحسین احمدی
    👍👍💗
نویسندگان

شهید حسینقلی طاهری بنی

سه شنبه, ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۶:۲۵ ب.ظ

 

زندگی نامه شهید حسین قلی طاهری بنی


شهید حسینقلی طاهری بنی فرزند هاشم ، در سال 1344 در خانواده ای متدین و متعهد و مذهبی در شهر بن پا به عرصه وجود نهاد.او دومین فرزند خانواده بود و بعداز گذراندن دوران طفولیت جهت کسب و آموختن و راه یابی به طبقات بالاتر علم راهی دبستان علامه در شهر بن شد و در این دوران با وجود وضعیت فقرمالی و با داشتن علاقه و ذوق سرشار کلاسهای درس علم و معرفت را به اتمام رسانید .

وی ازهمان ابتدا فردی دلسوخته و مهربان و نسبت به اعضاء خانواده عطوفت خاصی داشت. در این دوران تحصیل با کسالتی که پدر ایشان داشت به مسئولیت وی می افزود و درایام تعطیلات در کنار پدر در کارهای کشاورزی به او کمک می کرد. ایشان با توجه به فقرمالی و کسالت پدر مجبور شد ترک تحصیل نماید و جهت کمک به خانواده مشغول کار در زراعت و کارهای متفرقه جهت کمک خرجی خانواده شود.

البته در این دوران نماز و واجبات دینی و ترک محرمات و روح و اصالت آن را به معنای حقیقی درک می کرد.فوت پدر در همین سالهای زندگی او، مسئولیتش را سنگین تر کرد و وی شبانه روز فعالیت و تلاش برای خانواده می کرد .فعالیت و تلاش و اخلاق پسندیده، او را در خاطر ذهن ها ، دلها و یادها جای داد.

دراویل انقلاب در راهپیمائی ها و مساجد شرکت فعال داشت و مبحث انقلاب و هدف از انقلاب و... را به کانون خانواده می آورد. و خانواده را نسبت به مسائل آگاه می کرد.

بعداز انقلاب نیز فعالیت و مشغله وی افزونی می کرد و دراکثر مراسمات و در عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) و... شرکت فعال و چشمگیری داشت. در این ایام بود که وی از سالار و سرور شهیدان نفس گرفت و در سال 1363  با تأکیدات حضرت امام خمینی(ره) با نیروهای بسیجی عازم جبهه های حق علیه باطل گردید.

 شهید هرگاه به مرخصی می آمد هیچگاه آرام و قرار در مرخصی را نداشت ، بطوریکه دل و قرار او درجای دیگری بود. وی مجددا به جبهه برگشت و به گفته شهیدان نگذاشت سلاح شهیدان به زمین بماند. می خواست که نگذارد سنگر جبهه خالی بماند.

اما اخلاص و صداقت و نمازهای شب او رنگ و بوی خاصی داشت ، به گفته مادر شهید در هنگام آمدن وی ازجبهه رنگ و بوی خاصی داشت که بسیار دوست داشتنی بود و قابل وصف نبود.

شهید عزیز نه برای مرخصی ، بلکه بخاطر رسیدگی به مادر داغدیده و افراد خانواده بی سرپرست می آمد.

تا اینکه بعد از23ماه پاسداری از مرزو بوم ایران اسلامی ، در 21 ماه مبارک رمضان سال 1365 در جبهه حاج عمران خداوند شربت شهادت را نصیبش نمود و شهید عزیز به لقاءالله پیوست.

روزی که به دنیا آمدی عریان        

                         جمعی به تو خندان ، تو بودی گریان

کاری بکن ای دوست که وقت رفتن

                         جمعی به تو گریان و تو باشی خندان

                       

 

 



شهید حسینقلی طاهری بنی نفراول از سمت راست



 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۲/۱۵
جعفر نادری بنی

طاهری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی