شهدای شهر بن

کاش بودم با شما ، ای شهدای شهر مـن

شهدای شهر بن

کاش بودم با شما ، ای شهدای شهر مـن

شهدای شهر بن

این وبگاه جهت معرفی شهدای شهر بن در استان چهارمحال و بختیاری طراحی شده است.
امیدواریم مورد رضایت شهدا قرار بگیرد.

خانواده های شهدا می توانند مطالب و عکس های شهدای خود را جهت درج در این وبگاه از طریق آدرس :
(شهر بن - خیابان ملت ، کافی نت شهر بن - شهر من ) به دست ما برسانند.

یا در صورت توان به این آیدی در تلگرام ben_man@ بفرستند.


کاربران می توانند اطلاعات شهید موردنظر را در قسمت راست وب در بخش طبقه بندی موضوعی و نام خانوادگی شهید مورد نظر جستجو نمایند.

اگراطلاعات جدیدی از یک شهید به دست ما برسد پست مربوط به آن شهید به روزرسانی می شود و در صفحه اصلی قرارمی گیرد.

آدرس کانال شهر بن در روبیکا و تلگرام beneman@

آخرین نظرات
  • ۱۸ بهمن ۹۹، ۱۵:۰۱ - امیرحسین احمدی
    👍👍💗
نویسندگان

شهید رضاقلی هاشمی بنی

چهارشنبه, ۳ تیر ۱۳۹۴، ۰۶:۰۵ ب.ظ


زندگی نامه شهیدرضا قلی هاشمی بنی

شهیدرضاقلی هاشمی بنی فرزند هاشم در سال 1344 در شهر بن دیده به جهان گشود تا زمزمه یاربش را در فجر روشن والفجر به گوش افلاکیان برساند.

زندگی ساده و بی آلایش خانواده ، اورا آماده می کرد تا قدم در راه رشد معنوی نهد، سختی زندگی اش با توکل به ایزد منان ، طعم شیرین به خود گرفت.امور زتدگی را مقدمه ای برای زندگی ابدی می دید و از این سرا آن سرا را می جست.رشد می نمود و زیر سایه الطاف خداوند از خدمت به خلق خدا و جلب رضایت حق کوتاهی نمی کرد.

با فرمان امام ، برای جهاد با رژیم بعثی عراق آماده شد تا لبیک گوی مولا و مراد خویش باشد.

وی درعملیات های فتح المبین و والفجر ، مشتاقانه شرکت جست و در عملیات «والفجر» به آرزوی دیرینه اش که رسیدن به معبود بود رسید.



وصیت نامه شهیدرضاقلی هاشمی بنی


بسم الله الرحمن الرحیم

شهادت هجرت بسوی الله است ، معامله با خداست.

«الجنه تحت ظلال السیوف» بهشت زیرسایه شمشیرهاست.


(الَّذِینَ آمَنُواْ وَهَاجَرُواْ وَجَاهَدُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِندَ اللّهِ وَأُوْلَئِکَ هُمُ الْفَائِزُونَ)

کسانیکه ایمان آوردند و هجرت کردند و جهاد نمودند در راه خدا با مال و جانشان ، آنان در نزد خدا درجه عظیم دارند.


به نام خدا ، به نام او که هجرت کردنم از اوست، و برای اوست . آری هجرت برای الله ،که هر کسی لیاقت چنین هجرتی را ندارد که هجرت کند و به شهادت فی سبیل الله برسد ، و شهادت چیزی است که پیامبر اکرم(ص) فرمودند« بهشت دارای چهاردرب می باشد که یکی از آن درب ها مخصوص یاران من می باشد. پس شهید بیش ازاین ارزش دارد. که من بخواهم از آن سخن بگویم.

خدای تبارک و تعالی را شکر می کنم که لیاقت به من داد تا به جبهه حق علیه باطل بیایم و اگر خدا بخواهد در راه اسلام به درجه رفیع شهادت برسم. من می کشم دشمنان را و حاضر هستم در این راه هم کشته گردم.

باخونم دشت را رنگین می کنم و نمی گذارم متجاوزین به مرز و بوم اسلام ما ، ضربه ای بزنند. همانطور که امام عزیزیمان فرمود :«شهید نظر می کند به وجه الله » ما باید از این جمله امام درس بگیرم .

برادران و خواهران من ، بدانید که من آگاهانه قدم در این راه گذاشتم چرا که  من از خون سرخ شهیدان از هابیل تا حسین(ع) و از حسین(ع) تا شهدای جنوب و غرب ایران پیروی می کنم.

چه شده است شما را ، برای چه نشسته اید. ما مسلمان هستیم و در عصری زندگی می کنیم که ظلم سراسرجهان را فراگرفته است، ما باید خون بدهیم و آنقدر کشته بدهیم تا اسلام عزیز با ظهور مهدی(عج) به پیروزی برسد. و قسط و عدل الهی در سایه توحید در سراسر جهان برقرار شود و شهادت لیاقت و سعادت بزرگی است.

برادران و خواهران،  حزب جمهوری اسلامی ، حزبی است که در آن میعادگاه عزیزانی است که یک لحظه از اسلام و انقلاب غافل نیستند و هرلحظه را برای خدا قدم بر می دارند. به امید آن که لطف خدا شامل حالشان شود و در بهشت با بهشتی ها و جدش محشور گردند.

سخنی با خانواده و پدر و مادرم،

در این زمان که آخرین لحظات عمرم را سپری می شود و به زودی اگر باری تعالی بپذیرد به دیدار خدا خواهم شتافت ، با شما خانواده عزیز و معظم خویش چند وصیتی دارم که از شما می خواهم در جهت آن کوشش کنید . پدر و مادرم شما عزیزان خوب می دانید که هیچ گاه برای شما فرزند کم احساسی نبودم ، چرا که جایگاه شما عزیزان در قلب فرزند حقیرتان بود.

خانواده عزیزم ، من آگاهانه شهادت را انتخاب کرده و آن را به مرگ عادی برتری دانستم و به قربانگاه عاشقان و به سوی لقاءالله شتافتم. از شما خواسته هایی دارم و امیدوارم در جهت تحقق آن بکوشید و این خواسته ها به شرح ذیل است:

1-درهمه جا و هرزمان پشتیبان ولایت فقیه باشید،که ادامه دهنده راه انبیاء و امامان می باشد. و از هیچ کوششی در این راه فرو گذار نکنید و در این زمان از امام خمینی ولی فقیه زمان پیروی و پشتیبانی کنید.

2-از یاران با تقوا و زاهد امام امت حمایت کنید و یک لحظه از حمایت این بزرگان دست برندارید.

3-در شهادت این حقیر هرگز اشکی جلوی دشمان اسلام نریزید و همیشه خوشحال باشید.

4-در کانون گرم خانواده و بین اعضای خانواده کمال صمیمیت و مهربانی را همچنان حفظ کنید، تا بتوانید متعهد ، مبارز ، مسلمان واقعی و با اخلاق حسنه ، مقلد امام و طرفدار روحانیت باشید.

5-از ارگان های انقلابی پشتیبانی کنید، مبادا امام این قلب تبنده و این هدیه الهی را تنها بگذارید . و مبادا باعث ناراحتی ایشان شوید. و در تشییع جنازه من حقیر با صدای بلند بگوئید(گوش به فرمان توایم خمینی)

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته.رضا قلی هاشمی










موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۰۳
جعفر نادری بنی

هاشمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی