شهدای شهر بن

کاش بودم با شما ، ای شهدای شهر مـن

شهدای شهر بن

کاش بودم با شما ، ای شهدای شهر مـن

شهدای شهر بن

این وبگاه جهت معرفی شهدای شهر بن در استان چهارمحال و بختیاری طراحی شده است.
امیدواریم مورد رضایت شهدا قرار بگیرد.

خانواده های شهدا می توانند مطالب و عکس های شهدای خود را جهت درج در این وبگاه از طریق آدرس :
(شهر بن - خیابان ملت ، کافی نت شهر بن - شهر من ) به دست ما برسانند.

یا در صورت توان به این آیدی در تلگرام ben_man@ بفرستند.


کاربران می توانند اطلاعات شهید موردنظر را در قسمت راست وب در بخش طبقه بندی موضوعی و نام خانوادگی شهید مورد نظر جستجو نمایند.

اگراطلاعات جدیدی از یک شهید به دست ما برسد پست مربوط به آن شهید به روزرسانی می شود و در صفحه اصلی قرارمی گیرد.

آدرس کانال شهر بن در روبیکا و تلگرام beneman@

آخرین نظرات
  • ۱۸ بهمن ۹۹، ۱۵:۰۱ - امیرحسین احمدی
    👍👍💗
نویسندگان

شهیدحاج آقارضا قراخانی بنی

پنجشنبه, ۱۱ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۱۹ ب.ظ


زندگی نامه شهید حاج آقارضا قراخانی بنی


آن گاه که قلم می خواهد جبهه را توصیف کند واژه ها یاری نمی کنند. واژه ها ضعیف اند و تعابیر محدود و ناتوان. نمی دانم بسیجی ها درجبهه ها چه دیدند و چه کردند؟

آب دیده و گوهر اشک را پای کدام بذر باروری ریختند؟دل به کدام دلبرسپردند که دل ازهمه عالم بریدند و از فرشیان گسسته و به عرشیان پیوستند؟ جبهه معشوق عاشقانی همانند قاسم و اکبر بود. مسلخ عشق پیرانی چون حبیب بن مظاهر ها بود. در جبهه بازهم کربلاتکرارشد. حسینیان و عاشورائیان به سوی کربلا شتافتند.کاش ماهم کربلائی می شدیم.

شهید حاج آقا رضا قراخانی بنی یکی از آن حبیب بن مظاهرها است. که در کربلای خمینی به ندای حسینی لبیک گفت. او در سال1306 در شهر بن دیده به جهان گشود و درسن نه سالگی قلب خود را لانه ی کبوتر عشق الهی ساخت و نماز عشق خواند. تحصیلات خود را تا سطح ابتدائی ادامه داد. او در این مدت یار و یاور پدر و مادر خود بود.

درهنگام خدمت مقدس سربازی و درهمان محیط نامساعد، نشان هدایت بود. او نماز و یاد خدا را که بالاترین آرامش است در آن محیط فراموش نکرد. پس از خدمت سربازی در کنار پدر بزرگوارش به کار کشاورزی پرداخت و در سال 1334 توفیق زیارت مولایش حسین بن علی (ع) را پیدا نمود . شاید برات شهادت را از آن زمان از مولای خود دریافت کرد.

هنگامی که در حکومت طاغوت روحانیون فیضیه به فیض شهادت نایل آمدند ، او به دیار لاله های پرپرشده فیضیه شتافت و موفق به دیدارامام خمینی (ره)شد.

در سال 1343 راهی خانه دوست شد و درحج ، نفس خود را برای همیشه قربانی شور عشق ساخت. درجریان انقلاب که فریادها مانند پتکی بر سر شاه فرود می آمد. او نیز همگام با روحانیون به تبلیغ اسلام پرداخت و اعلامیه هایی را که سند حرّیت ملت بود میان مردم پخش می کرد. وی با وجود دشمنانی که او را تهدید به مرگ می کردند . ازفعالیت های انقلابی خود دست برنداشت.

ایشان دین خود را به انقلاب چنین اداکرد. در مکه با خدای خود پیمان بسته بود که در راه اسلام از پا ننشیند ، به این خاطر با شروع جنگ تحمیلی به جبهه ها شتافت و درتاریخ هشتم اسفندماه سال 1362 در «عملیات خیبر» درمنطقه «مجنون» به آرزوی دیرینه خود رسید.

 

وصیت نامه شهید حاج آقا رضا قراخانی بنی


بسم الله الرحمن الرحیم

«قُلْ إِنَّ صَلاَتِی وَنُسُکِی وَمَحْیَایَ وَمَمَاتِی لِلّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ»

(بگو : نماز من و قربانی من و زندگی من و مرگ من برای خدا آن پروردگار جهانیان است)


همه اعضای ما را خدا داده و همه در اختیار اوست. و حقیرهم راضی هستم  بر رضای او و امیدوارم خداوند قبولم کند.ان شالله

 «انالله و انا الیه راجعون» چون عازم جبهه هستیم که کفار را به لطف خدا ازبین ببریم ، لازم دانستم طبق شرع وصیت نامه خود را کتبا تحویل خانواده و فرزندان خود نمایم.تا چنانچه فیض شهادت نصیبم شد بدین ترتیب عمل نمایند.

اول درود و سلام برمهدی (عج) فاطمه منجی عالم و نائب بر حقش امام امت که ملتهای دربند ظلم را به لطف خدا و رهبری  پیامبرگونه اش نجات داد. و سلام بر سرورشهیدان آقا ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) و سلام برهمه شهدای حق که با ایثار خونشان اسلام را یاری نمودند.

وسلام و درود به تمام قشرهای حزب الله که با تلاش شبانه روزی خودشان امورمملکت را بگردش در می آورند. و سلام و درود به برادران و خواهران و همه رفقای حزب اللهی امیدوارم همه و همه مطیع امرولایت فقیه باشید. ان شاالله

ابتدا ازخدای بزرگ طلب مغفرت و عفوگناهان کوچک و بزرگ که در طول عمر آشکار و پنهان کرده ام. می نمایم واز او می خواهم که تا مرا مورد عفو و آمرزش خود قرارنداده از این دنیا نبرد. و اعتقاد به عشر و نشر و معاد و روزقیامت دارم. و چون در فروع دین ششم آن جهاد برهرفرد مسلمان در برابرحفظ قرآن واجب است . اینجانب به ندای رهبر کبیر امام امت لبیک گفته چون تمام اعضای ما را خدا داده و همه مال اوست.

اینجانب برای رضای الله تمام اعضا که خدا به من داده برای حفظ قرآن هدیه نموده ام. وجان را که بالاترین ثروث است فدای اسلام می نمایم و ازتمام آشنایان و دوستان و قوم و خویشان حلالیت می طلبم و امیدوارم خطاهای مرا نادیده بگیرند و ببخشند. این بی پناه را که طاقت سوال و جواب روزقیامت را در خود نمی بینم.

ازبرادران گرامی و گرانقدر حلالیت می طلبم و تمنا دارم که خطاهای مراببخشند و پوزش مراقبول کنند.

اما همسرخوب و وفادارم : خوشحال باش که لیاقت کسب عنوان پرافتخار خانواده شهید را پیدا می کنی و امیدوارم خدا صبر دهد برمصائب دنیا که زود گذرند. تو خوب میدانی که شهادت مصیبت نیست بلکه سعادت است و کمترکسی این معنی را درک می کند . چون مدتها به شما می گفتم من عاشق شهادت هستم ، که بلندترین قدم بسوی خدا است و امروز تو خود شاهد این معنا هستی و امیدوارم که آن سفارش ها که کردم راجع به فرزندان قبول فرمائید.

فرزندانم و عزیزانم: ترک درس ننمائید و تربیت خوب آنها با شما می باشد. همانطورکه قبلاً هم گفتم چنانچه ان شاالله شهادت نصیبم شد برمن گریه نکنید . گریه برای مظلومیت آقا اباعبدالله(ع) نمائید.

ای عزیزان خواهران و برادران و همسر و فرزندانم گریه شهید را زنده نگه می دارد و گریه کنید اما هدف از گریه همه شما برای آقا حسین(ع) و عزیزان امام حسین(ع) و اصحاب با وفای امام حسین(ع) و آن خواهر مصیبت دیده اش باشد.

ازطرف من شاد باشید و افتخار کنید و پیروی از امر ولایت فقیه را برخود واجب بدانید. و سنگر پرافتخار اسلام را خالی نگذارید. و پشت جبهه را تقویت کنید تا پرچم پرافتخار اسلام را درتمام جهان به اهتزاز در آوریم. ان شاالله


اگر باشد قرار آخر بمیرم                                  نمی خواهم که در بستر بمیرم

نمی خواهم که همچون شمع سوزان               بریزم اشک و در آذر بمیرم   

همی خواهم که در فصل پیری                         میان جبهه و سنگر بمیرم

همی خواهم برای حفظ قرآن                           برای یاری رهبر بمیرم

خدایا کن شهادت را نصیبم                              که همچون حبیب عون بمیرم

 همی خون بریزم بهردینم                               چومرغان شکسته پر بمیرم

خمینی را زجان یاری نمایم                             برای او بی سرو پیکر بمیرم

خدایا کن شهادت را نصیبم                              که همچون عون وهم جعفر بمیرم


خدایا ، خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار

به امیدپیروزی هرچه سریعتر رزمندگان اسلام و زیارت کربلا.



 




 






موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۱۱
جعفر نادری بنی

قراخانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی