شهدای شهر بن

کاش بودم با شما ، ای شهدای شهر مـن

شهدای شهر بن

کاش بودم با شما ، ای شهدای شهر مـن

شهدای شهر بن

این وبگاه جهت معرفی شهدای شهر بن در استان چهارمحال و بختیاری طراحی شده است.
امیدواریم مورد رضایت شهدا قرار بگیرد.

خانواده های شهدا می توانند مطالب و عکس های شهدای خود را جهت درج در این وبگاه از طریق آدرس :
(شهر بن - خیابان ملت ، کافی نت شهر بن - شهر من ) به دست ما برسانند.

یا در صورت توان به این آیدی در تلگرام ben_man@ بفرستند.


کاربران می توانند اطلاعات شهید موردنظر را در قسمت راست وب در بخش طبقه بندی موضوعی و نام خانوادگی شهید مورد نظر جستجو نمایند.

اگراطلاعات جدیدی از یک شهید به دست ما برسد پست مربوط به آن شهید به روزرسانی می شود و در صفحه اصلی قرارمی گیرد.

آدرس کانال شهر بن در روبیکا و تلگرام beneman@

آخرین نظرات
  • ۱۸ بهمن ۹۹، ۱۵:۰۱ - امیرحسین احمدی
    👍👍💗
نویسندگان

شهید محمدعلی حیدری بنی

پنجشنبه, ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۴:۲۴ ب.ظ

 

 

زندگی نامه شهید محمدعلی حیدری بنی

 

شهید محمدعلی حیدری بنی فرزند حیدرقلی ، در تاریخ پنجم مهرماه سال 1317 ، در شهر بن به دنیا آمد .پدرش کشاورز بود. تحصیلات ابتدائی را تا سال سوم ادامه داد. در هجده سالگی به خدمت سربازی رفت و در سال 1339ازدواج کرد و صاحب یک پسر و سه دختر شد.

دوسال پس از ازدواج از شهربن به اصفهان عزیمت نمود و به کار خرید و فروش فرش و قالی مشغول شد. در دوران انقلاب تلاش های پیگیری درجهت پیروزی انقلاب انجام داد.

پس از پیروزی انقلاب در کمیته انقلاب اسلامی به فعالیت پرداخت و از بدو تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به این نهاد وارد شد و به عنوان مربی تاکتیک در پادگان«غدیر» فعالیت کرد.روحیه پرتلاش و پر صلابت و خستگی ناپذیر وی همیشه زبانزد خاص و عام بود.

سرانجام در دهم آبان ماه سال 1361، با سمت خمپاره انداز در«عین خوش دهلران » در عملیات «محرم» بر اثر اصابت ترکش توسط نیروهای عراقی به خیل شهیدان سرافراز جنگ پیوست. مزار او در گلستان شهدای اصفهان واقع است.

 او را محمد نیز می نامیدند. تنها فرزندپسرش اسماعیل نیزدر این عملیات در کنار پدر شهیدشد.

 

فرازی از وصیت نامه شهید محمدعلی حیدری بنی

 

بنده از ابتدای تشکیل سپاه در سپاه پاسداران مشغول خدمتگزاری هستم و آرزوی چنین روزی را می کشیدم که خدای بزرگ این سعادت را به بنده داد.

به جبهه ها بیائید تا حقیقت انقلاب و جنگ برشما روشن شود. قدر این انقلاب و این رهبر را بدانید. بیدار باشید که این دنیا فانی است.

 

 

 

 

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۲/۱۷
جعفر نادری بنی

حیدری

نظرات  (۲)

۰۳ بهمن ۹۷ ، ۱۱:۱۷ ایوب حیدری بنی
سلام شهید حیدری عموی بنده است تنها کسی بود که درزمان ساواک برعلیه شاه در اصفهان قیام کرد وخوانین اصفهان رادرهم کوبیدیادم هست 5ساله بودم در خیابان جانبازان با هم بازی های خود بازی می کردیم وکفش همه بچه ها پاره بود شهید یک تویوتا ابی رنگ داشت مارادید با لباس مندرس وکفش پاره در کوچه بازی می کنیم بعد از دوهفته شهیدبا فرزند شهیدش امدند خانه ما به من گفت برو بچه های کوچه را تمام بگو بیاین کاردارم گفتم جند نفر ،گفت به هرکس که دوست داری من رفتم وگفتم بچه ها امدن شهید برای کل بچه های محله چمکه خریده بود وما پوشیدیم وخیلی خوشحالی می کردیم هنوز بچه های محل یاد شهید را گرامی می دارند شهدای ما اینگونه بودندمردم.....
۰۹ بهمن ۹۴ ، ۱۰:۵۳ ایوب حیدری

احسن مطالب  خوب نوشته شده

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی