شهدای شهر بن

کاش بودم با شما ، ای شهدای شهر مـن

شهدای شهر بن

کاش بودم با شما ، ای شهدای شهر مـن

شهدای شهر بن

این وبگاه جهت معرفی شهدای شهر بن در استان چهارمحال و بختیاری طراحی شده است.
امیدواریم مورد رضایت شهدا قرار بگیرد.

خانواده های شهدا می توانند مطالب و عکس های شهدای خود را جهت درج در این وبگاه از طریق آدرس :
(شهر بن - خیابان ملت ، کافی نت شهر بن - شهر من ) به دست ما برسانند.

یا در صورت توان به این آیدی در تلگرام ben_man@ بفرستند.


کاربران می توانند اطلاعات شهید موردنظر را در قسمت راست وب در بخش طبقه بندی موضوعی و نام خانوادگی شهید مورد نظر جستجو نمایند.

اگراطلاعات جدیدی از یک شهید به دست ما برسد پست مربوط به آن شهید به روزرسانی می شود و در صفحه اصلی قرارمی گیرد.

آدرس کانال شهر بن در روبیکا و تلگرام beneman@

آخرین نظرات
  • ۱۸ بهمن ۹۹، ۱۵:۰۱ - امیرحسین احمدی
    👍👍💗
نویسندگان

معلم شهید الیاس احمدی بنی

شنبه, ۹ خرداد ۱۳۹۴، ۰۳:۵۴ ب.ظ





زندگی نامه شهید الیاس احمدی بنی


شهید الیاس احمدی بنی در سال 1327 در خانواده ای مذهبی و متدین دیده به جهان گشود. او عاشق امام عصر (عج) بود و به او عشق می ورزید. دوران تحصیل را تا اخذ دیپلم سپری نمود. و پس از اتمام خدمت سربازی، در کارخانه ذوب آهن اصفهان ، مشغول به کار شد. و بعداز آن درآموزش و پرورش به تدریس اشتغال یافت.

وی در حین تدریس ، موفق به اخذ مدرک فوق دیپلم گردید و با جدیت و علاقه و احساس وظیفه ای که داشت در این نهاد به تربیت جوانان شایسته برای انقلابی که به رهبری امام(ره) در مرحله پیروزی بود، پرداخت.

شهیداحمدی یکی از فعالان مبارزه با رژیم ستم شاهی پهلوی در شهر بن بود که با چاپ اعلامیه های امام (ره) در آن زمان که یک دستگاه چاپ دستی اعلامیه داشت ، مردم را برای راهپیمائی و مبارزه با شاه به میدان فرا می خواند.

پس از به ثمر رسیدن نهال انقلاب ، فعالیت شهید درکمیته امداد امام خمینی(ره) ، برای خدمت به مردم شهر خویش ادامه یافت. تا اینکه در سال 1361 سرپرستی دبیرستان امام علی (ع) (شهید محمد منتظری سابق) را به عهده گرفت.

اما سنگرمدرسه دیگرگنجایش مرد والامقامی چون او را نداشت. چرا که کلاس درس جنوب ، استادانی چون او را می طلبید. جزیره مجنون تابلویی برای نشان دادن اخلاص و خلوص این عزیزگشت. تابلویی که ارزش خویش را از خون پرطراوت او یافت.

آری! من لب شهید را در لحظه دیدار، سرشار از شکر یزدان یافتم و چشمانش را در روشنائی ماه روشن تر دیدم. و نام دوستانش را در قنوت نماز شبش شنیدم. من زمزمه لب هایش را شنیدم که می گفت :«والیک یا رب مددت یدی فبعزتک استجب لی دعایی و بلغنی منای و لا تقطع من فضلک رجایی» خدایا! به سویت دست نیاز برداشتم. به عزت خود دعایم مستجاب کن ، و مرا به آرمانم برسان ! امیدم را از فضل خودمبر!



 وصیتنامه شهید الیاس احمدی بنی


بسم الله الرحمن الرحیم

(اللَّهُمَّ اجْعَلْنِی مِنْ جُنْدِکَ فَإِنَّ جُنْدَکَ هُمُ الْغَالِبُونَ وَ اجْعَلْنِی مِنْ حِزْبِکَ فَإِنَّ حِزْبَکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ،وَ اجْعَلْنِی مِنْ أَوْلِیَائِکَ فَإِنَّ أَوْلِیَاءَکَ لا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَ لا هُمْ یَحْزَنُونَ)

بادرود و سلام برمحضر امام زمان(عج) فرمانده کل جبهه های حق علیه باطل و بعد سلام به حضور مبارک نائب برحقش امام امت آن ابراهیم زمان که ما را با الطاف و انفاس پیامبرگونه اش از خواب غفلت بیدار نمود و با سلام و درود برشهدای گلگون کفن در راه اسلام.

و سلام بروالدینم که خیلی حق به گردنم دارند و سلام بر برادرانم و سلام برهمسر باوفایم که کودکانم را تربیت می کند. و سلام برکلیه برادران حزب الله و سلام برکلیه خویشان و عزیزانم در بن و سلام گرم برکلیه خانواده های محترم شهدا و معلولین و مجروحین.

و سلام بردانش آموزان عزیز که در سنگر مدارس به خود سازی و تحصیل علم مشغولند.

پدرگرامی از اینکه از شما خدا حافظی نکردم عذر می خواهم ، شما هم از طرف اینجانب از کلیه خویشان و دوستان عذرخواهی نمائید. انتظاردارم که به این وصیت نامه عمل کنید.

چندکلمه ای هم با همسرم وصیت دارم ، ای همسری که برای تربیت فرزندانم زحمت کشیدی ، خداوند ان شاالله به تو اجرشهید بدهد.اگرتو نبودی بالای سربچه هایم ، من نمی توانستم با روحی سرشار از عشق به اسلام به جبهه بیایم . من از زحمات تو تشکر می کنم ، امیدوارم که خداوند بخاطر این زحمات به تو اجر عظیم عنایت کند.

سفارش من این است که کودکانم را سرپرستی کنی و امید به رحمت خداوند داشته باشی ، نکند خدای ناخواسته زبان به گله بگشائی ، من راضی به رضای خداوند هستم. تو هم راضی به مقدرات خدا باش، و یقین کن که نصرت و پیروزی از طرف خداوند خواهد بود.

و سفارش به پسرانم مهدی و احمد ، ای عزیزانم من امیدوارم که شما در آینده برای خداوند درس بخوانید و ادامه دهنده راه شهدا باشید و پیرو خط امام عزیزمان باشید و گوش به حرف مادرتان بدهید . اگرمن بالای سرشما نیستم ، بدانید الطاف بی پایان خداوند بالای سرشماست ، مبادا مقاومت را از دست بدهید ، خواهرانتان را خیلی دوست بدارید و آنها را تربیت کنید و از اینکه کوچکند و شما را اذیت می کنند ناراحت نباشید.

یک جمله به همکاران و دبیران گرامی : ای عزیزان همسنگرمدرسه ، سلام من به شما ای زنده نگه دارنده راه شهدا ، سلام برشمائی که شهید سازید و سلام برشما که مسئولیت سنگین یعنی پرورش جوانان و نوجوانان را به عهده گرفتید.

خداحافظ همگی شما ، التماس دعا ، برادرشما الیاس احمدی













موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۰۹
جعفر نادری بنی

احمدی

نظرات  (۱)

سلام.

با "خبر تازه" به روز هستیم. منتظر نظرتون هستیم.

در پناه حق

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی