شهدای شهر بن

کاش بودم با شما ، ای شهدای شهر مـن

شهدای شهر بن

کاش بودم با شما ، ای شهدای شهر مـن

شهدای شهر بن

این وبگاه جهت معرفی شهدای شهر بن در استان چهارمحال و بختیاری طراحی شده است.
امیدواریم مورد رضایت شهدا قرار بگیرد.

خانواده های شهدا می توانند مطالب و عکس های شهدای خود را جهت درج در این وبگاه از طریق آدرس :
(شهر بن - خیابان ملت ، کافی نت شهر بن - شهر من ) به دست ما برسانند.

یا در صورت توان به این آیدی در تلگرام ben_man@ بفرستند.


کاربران می توانند اطلاعات شهید موردنظر را در قسمت راست وب در بخش طبقه بندی موضوعی و نام خانوادگی شهید مورد نظر جستجو نمایند.

اگراطلاعات جدیدی از یک شهید به دست ما برسد پست مربوط به آن شهید به روزرسانی می شود و در صفحه اصلی قرارمی گیرد.

آدرس کانال شهر بن در روبیکا و تلگرام beneman@

آخرین نظرات
  • ۱۸ بهمن ۹۹، ۱۵:۰۱ - امیرحسین احمدی
    👍👍💗
نویسندگان

شهید رضا حیدری بنی

پنجشنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۶:۱۳ ب.ظ


زندگی نامه شهید رضا حیدری بنی


شهید رضا حیدری بنی فرزند فتح الله، درتاریخ بیستم آذرماه سال 1343، در شهر بن دیده به جهان گشود و وجودپرمهرش در یک خانواده ی مذهبی شکوفا شد و رشد نمود.پدرش کشاورز بود و او در طول زندگیش خالصانه به پدرش کمک می کرد.

رضا عاشق علم و دانش بود و تحصیلات ابتدائی و راهنمائی اش را درشهربن و تحصیلات متوسطه را در شهرکرد به پایان رساند . او برای کسب علم بیشتر به مرکز تربیت معلم راه یافت و تا سال دوم پیش رفت.رضا عصاره ی شکیبایی و حلم بود. فرهنگ رضا دیانت بود و تعبد. چرا که ازهمان ابتدای سن تکلیف ، نماز و روزه می گرفت و به پدرش در کارکشاورزی کمک می کرد.او مرد دین بود، شبها سجاده اش را به سوی معبودش می گشود و عطر عبادت برآن می ریخت.

شهید رضا حیدری بنی دلیر بود و پرقدرت، او مربی دلاوری بود که دیپلم افتخار را در ورزش رزمی جودو اخذ کرده بود. او در طول حیاتش موفق به کسب چهارمدال افتخار شده بود. در میدان جنگ نیزگوی سبقت را ربود و موفق به اخذ مدال شهادت شد.

او در رشته جودو شاگردانی را تربیت کرد که نه فقط تقویت کننده ی جسم خویش بودند بلکه به راستی و درستی ، روح خود را نیز تقویت می کردند.

رضا درس عشق را درمدرسه پیرو مرادش ، خمینی کبیر آموخته بود. او برای راه یابی به این مدرسه در تظاهرات و راهپیمائی ها شرکت می نمود. چرا که او عاشق امام بود و تابع ولایت فقیه.

شهید رضا حیدری بنی در تاریخ سوم تیرماه 1365 ، به سمت معاونت کمیته انقلاب اسلامی شهرکرد منصوب شد و خالصانه خدمت کرد. رضا سرباز خدا بود و دوست داشت فقط در جبهه ی خدا بجنگد. او برای رسیدن به این هدف بارها به جبهه های نبرد رفت. چرا که عاشق شهادت بود و برای دست یافتن به این مدال پرافتخار در چندین عملیات شرکت نمود.

شهید در عملیات غرورآفرین «کربلای پنج » در حالی که در دل سنگر ، عاشقانه از خداوند طلب چشیدن شهد شهادت می کرد در تاریخ پنجم بهمن ماه سال 1365 در خاک مقدس خدا، خاک «شلمچه» ، به دعوت حق لبیک گفت.

نام و یاد ایشان درقلب مردم و بخصوص ورزشکاران همیشه زنده است. روحش شاد و یادش گرامی

 


 وصیت نامه شهید رضا حیدری بنی


بسم الله الرحمن الرحیم

(ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاءُ عندربهم یرزقون)


بنام یگانه قانونگذار هستی که عالم درید قدرت اوست. و بنام رب العالمین و بنام خدائیکه 124 هزار پیامبر برحق ، اولین شان حضرت آدم و خاتم آن بزرگواران حضرت محمد(ص) را برای هدایت انسانها مبعوث فرمود.

و به نام ایزد منان که دوازده اختر فروزان او برحق، که امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) سرآغاز امامت و حضرت مهدی(عج) بپا کننده عدل در جهان هستی و آخرین طلیعه فروزان امامت و ولایت می باشد که در غیبت کبری بسرمی برد و بجای ایشان ولایت فقیه آماده کننده زمینه مساعد برای ظهورآقا امام زمان(عج) می باشد.

و درود و سلام بر امام خمینی که جانشین ولایت امر می باشد ، که اطاعت از او اطاعت ازآقا امام زمان(عج) می باشد.

باید با مخالفین اسلام که قصد ضربه زدن به اسلام و انقلاب اسلامی را دارند مبارزه کرد چون از ابتدا خلقت بین حق و باطل مبارزه بوده است و خواهد بود و کشته شدن در راه خدا نهایت آرزوی انسان مؤمن می باشد.

ما به این دنیا نیامده ایم که خوشگذرانی کنیم(الدنیا مزرعه الاخره) اگرانسان برای خوردن و خوابیدن و آمیزش بوجود آمده باشد، حیوان در این مورد پیشرفته تر است، و خلقت انسان لزومی نداشت.

ازابتدای آفرینش ، بین هابیل و قابیل ، موسی و فرعون ، حضرت ابراهیم و نمرود، حضرت محمد(ص) و قریش ، امام حسین (ع) و یزید ، ایران اسلامی و صدام مبارزه بوده و هست و هیچ گونه سازش صورت نگرفته است، و اگر می گوئیم حسین جان مانبودیم که تورا در کربلا یاری کنیم و در ماه محرم شیون و زاری می کنیم ، اینک حسین زمان یاری می خواهد ، اگر در گفته هایمان صادق هستیم او را یاری کنیم .

باید بدانیم ایادی ابرجنایتکاران ساکت نخواهند بود ، غیر از جنگ از طریق دیگر از قبیل فساد اخلاق ، اعتیاد ، منکرات و... وارد خواهند شد. این جنگ و این دنیا امتحان است ، سعی کنیم سرافراز از این امتحان بگذریم.

فعلاً افتخار حفظ اسلام به عهده کشور ماست ، بوسیله امت، این اسلام زنده خواهد شد. پس موقعیت خود را درک کنیم و حیات جاوید را کسب کنیم.(مراره الدنیا حلاوه الاخره و حلاوه الدنیا مراره الاخره) پس حرص و طمع بی فایده است . اگر مالی از راه نامشروع جمع آوری گردد هرگز نخواهیم توانست از آن استفاده کنیم.

شخصی که دارفانی را وداع گوید سه چیز برای او می آید:1- مال 2- اولاد 3- عمل ، که از مال سوال می شود،که چه مقدار به من می رسد، می گوید به اندازه یک کفن ، به فرزند گفته می شود چه بهره ای نصیب من می گردد ، می گوید بقدار کفن و دفن ، و عمل انسان است که همیشه با اوست.

پس سعی کنیم عمل خود را موافق با احکام الهی بنمائیم و مسئله دیگر عمل به واجبات است که یکی از واجبات جهاد است، و در این راه امکان شهادت وجود دارد و شهادت نصیب هرکس نخواهد شد، و کسی که شهادت را قبول ندارد ، مسئله مرگ را هنوز نتوانسته برای خود حل نماید.

انسان قبل از اینکه مرگ بسراغ او بیاید باید خود را بامرگ و آخرت آشنا کند و روح خود را جلوتر از جسم ، به جهان آخرت بفرستد، که این کار فقط بوسیله تقرب به خدا صورت خواهد گرفت، یعنی اعمال خود را خداگونه نماید، که در این راه شیطان دشمن سرسخت انسان است و شیطان قسم خورده است که انسان ها را فریب دهد.اگربتوانیم از وسوسه شیطان رهایی یابیم و اعمال خود را خدائی کنیم ، نجات خواهیم یافت .

در ضمن از شما عزیزان خواهر و برادر خواهش دارم همیشه به یاد خدا باشید و سعی در شناخت ائمه (ع) بنمائید، و هیچگاه از فرایض دینی غافل نشوید و کلمات مذکور در باب تذکر است (فذکرانّ الذکرتنفع المؤمنین).

و الحمدالله برادرانی دارم که سنگر مرا خالی نخواهند گذاشت و دل امام را شاد می نمایند و مشتی محکم بردهان یاوه گویان خواهند کوبید و انتظارداریم که سنگر مرا پرنمایند.

 با مبلغ پولی که دارم سه سال نماز و سه ماه روزه و دو نماز آیات برایم بجا آورید. و از بسیج برای من چیزی قبول نکنید.وحقوقی که از تربیت بدنی طلبکارم همراه با لباس جودو به رسم یاد بود به تربیت بدنی اهدا نمائید.و امانات موجود مانند کتاب را به صاحبانشان بدهید.

و اعمال موجود در کتاب معاد شهید دستغیب را درصورت امکان برایم انجام دهید(مربوط به میت)

در پایان از همه می خواهم که امام عزیز را یاری نمایند.که یاری کردن ایشان یاری نمودن امام زمان(عج) می باشدو به فرمان های این مرد بزرگ و الهی (امام خمینی ره)توجه داشته باشند ، چون تنها سخنان اوست که اسلامی واقعی را بازگو کرده است. و ایشان تمام عمر خود را در راه خدمت به اسلام گذرانده و هدف او الله است.

ازشما ملت عزیز می خواهم که مدافع روحانیت باشید و این را بدانید که بدون روحانیت ، به طور حتم این انقلاب اسلامی شیعی یا به طرف غرب و یه به طرف شرق گرایش پیدا می کند.

به خانواده شهدا سرکشی کنید و از مجروحین و معلولین عیادت نمائید. به همه بگوئید این راه را که انتخاب کرده ایم بدون اجبار در آن قدم نهادیم و منافقان کوردل بدانند که واژه شهادت برایمان افتخاراست و آن را سعادت می دانیم و آنها نخواهند توانست ماهی را از آب بترسانند چون آب برای ماهی حیات است و همین طور شهادت برای مسلمان حیات جاوید می باشد.

ودر آخر شما را به تقوای الهی توصیه می کنم.(والسلام)












موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۲/۳۱
جعفر نادری بنی

حیدری

نظرات  (۴)

۱۴ دی ۹۸ ، ۲۳:۰۹ ندا حسین میرزائی بنی

من دخترخواهر شهید رضا حیدری بنی هستم خواهر حمید حسین میرزائی بنی.بنده پزشک هستم.دایی جانم عمریست افسوس میخورم چرا هرگز ندیدمت و سهم من از تو فقط شنیدن خاطراتت از بزرگان فامیل است.با اینحال ازتو میخوام دستم را بگیری تا آنگونه قدم بردارم که تو قدم برداشتی.

۰۳ بهمن ۹۷ ، ۱۱:۰۶ ایوب حیدری بنی
سلام شهید مربی بنده بود درشته جودو همیشه با وضو سر تمرین حاضرمی شد وکلاس خود را با سوره والعصرشروع می کرد شهید به بنده نماز خواندن یاد دادتنها کسی را توزندگی خیلی دوستش داشتم شهید حیدری بود سال 95درخواب دیدم با شهیدرفتیم مسابقات جودو ومن بدور اول باختم همین خواب درفکرم بود تا اینکه همان سال یادواره شهید را درب منزلش گرفتم ودر زندگی هرچی خواستم از این شهید گرفتم والان هم خیلی وقتها بهش متوسل می شوم وگره از کارم باز می کند
سلام  اگر ممکن است از فضائل و کاراهای ایشان و چگونگی انجام فرائض دینیشان و احوالات ایشان در دوران زندگیشان بیشتر توضیح دهید چرا که ایشان بهترین یاریگر من است میخواهم از الگویم بیشتر بدانم .
ان شالله که هر چه زودتر به این بنده پاسخ دهید چرا که بدجور تشنه ی شنیدن احوالاتشان در گذشته هستم .
باسپاس بهرامی 
۱۶ شهریور ۹۵ ، ۱۳:۰۳ حمید حسین میرزایی بنی
من پسر خواهر این شهید هستم و شغلم پزشک میباشد  شهدا هم درجه اخلاص دارند من با تمام وجود افتخار می‌کنم که پسر خواهر این شهید جان بر کف هستم و از خودم خجالت میکشم که تا حالا نتونستم وصیت این دلاور رو اجرا کنم ، التماس دعا دارم(شهید قلب تاریخ است)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی