شهدای شهر بن

کاش بودم با شما ، ای شهدای شهر مـن

شهدای شهر بن

کاش بودم با شما ، ای شهدای شهر مـن

شهدای شهر بن

این وبگاه جهت معرفی شهدای شهر بن در استان چهارمحال و بختیاری طراحی شده است.
امیدواریم مورد رضایت شهدا قرار بگیرد.

خانواده های شهدا می توانند مطالب و عکس های شهدای خود را جهت درج در این وبگاه از طریق آدرس :
(شهر بن - خیابان ملت ، کافی نت شهر بن - شهر من ) به دست ما برسانند.

یا در صورت توان به این آیدی در تلگرام ben_man@ بفرستند.


کاربران می توانند اطلاعات شهید موردنظر را در قسمت راست وب در بخش طبقه بندی موضوعی و نام خانوادگی شهید مورد نظر جستجو نمایند.

اگراطلاعات جدیدی از یک شهید به دست ما برسد پست مربوط به آن شهید به روزرسانی می شود و در صفحه اصلی قرارمی گیرد.

آدرس کانال شهر بن در روبیکا و تلگرام beneman@

آخرین نظرات
  • ۱۸ بهمن ۹۹، ۱۵:۰۱ - امیرحسین احمدی
    👍👍💗
نویسندگان

شهید حجت الله هاشمی بنی

چهارشنبه, ۲ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۵۳ ب.ظ


زندگی نامه شهید حجت الله هاشمی بنی


شهیدحجت الله هاشمی بنی فرزند حسین ، درتاریخ هفدهم شهریورماه سال 1345در شهر بن در یک خانواده کشاورز و زحمت کش ، مذهبی و مستضعف دیده به جهان گشود. او دوران طفولیت را در آغوش پر مهر و معنویت خانواده اش پشت سر گذاشت و برای فراگیری علم روانه دبستان شد.

دوران تحصیل در دبستان با سرعت و با موفقیت به اتمام رسید و طبق معمول دوران راهنمائی را هم پشت سرگذاشت و پس از آن در دبیرستان در رشته علوم تجربی به تحصیل ادامه داد. تا اینکه در سال دوم دبیرستان راونه جبهه های جنگ شد و همگام با رشد جسمی ، رشد معنوی و اخلاقی و ایمان و ایثارش از چهره پرنورش ظاهر گردید.

ایشان از همان اوان نوجوانی به نماز و مسجد عشق می ورزید و همیشه نمازش را در مسجد به جا می آورد.

شهید به قرآن و فراگیری آن علاقه بسیاری داشت و با آن جثه کوچکش روزه می گرفت و در اطلاعت و بندگی خدا کوتاهی نداشت. شهید هاشمی  در بعد مبارزاتی و سیاسی بینش بزرگی داشت . او با وجود اینکه یک دانش آموز بود ولی نفرتی عجیب به رژیم منحوس شاه داشت .وقتی که تظاهرات برپا می شد درتمام برنامه ها شرکت می کرد.

شهید هاشمی به خوبی دریافته بود که رژیم نمی تواند دوام بیاورد و به همین علت هیچگاه از مبارزه باز نایستاد، او شب ها بطور مخفیانه برروی دیوارها شعارهای کوبنده و انقلابی برعلیه رژیم پهلوی می نوشت تا اینکه انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

او آنقدر خوشحال بود که در پوست خود نمی گنجید، او بیش از هرچیز به امام و انقلاب علاقه داشت . با مخالفین به بحث می نشست و آنها را قانع می کرد. ایشان در هیچکدام از جریانات انقلاب از خط امام خارج نشد تا اینکه جنگ تحمیلی رژیم بعثی عراق علیه کشورمان شروع شد.او در این هنگام محصل دبیرستان بود و چون می دید دین و کشورش هر دو در خطر هستند و اعتقاد براین داشت که هم باید سنگر تحصیل و علم را حفظ کردو هم سنگر مبارزه با خصم را ، لذا به این منظور در جبهه ها حضور فعال و گسترده داشت.

می توان از صفات  شهید حجت الله ، تقوا و ایمان قوی ، ایثار و پاکدامنی و عشق نسبت به امام را نام برد ، او همیشه نمازش را سروقت می خواند و نمازشبش خصوصا در جبهه ها ترک نمی شد. به نقل از دوستانش ایشان درهنگام حمله روحیه عجیبی داشت و در طول راه فقط قرآن می خواند و ذکرخدا می کرد.

در هنگام سخن از زندگی می گفت: عروس من در جبهه هاست.عروس من شهادت است و صدای غرش گلوله توپ عقد مرا خواهد خواند. و باپوششی از خون سرخ ، خود را برای وصال با معشوقم الله آرایش می کنم. آری! عروس من شهادت و نام فرزندم آزادی ، من از همین جا آزادی را به شما می سپارم ، از آن محافظت کنید ، و نباشید از افراد :«فذلک الذی یدع الیتیم»

شهید حجت الله هاشمی در عملیات پیروزمندانه بدر براثر اصابت ترکش به کمر به خیل شهدای انقلاب اسلامی پیوست.(روحش شاد ، یادش گرامی و راهش پررهرو باد.)


وصیت نامه شهید حجت الله هاشمی بنی


«بسم الله الرحمن الرحیم»

«الَّذِینَ آمَنُواْ وَهَاجَرُواْ وَجَاهَدُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِندَ اللّهِ وَأُوْلَئِکَ هُمُ الْفَائِزُونَ»



باعرض سلام خدمت یگانه عالم بشریت ، برپا کننده حکومت جهانی اسلام ، حضرت ولی عصرامام زمان(عج) . و بادرود و سلام برنائب برحقش ، امید مستضعفان جهان حضرت امام امت خمینی کبیر، و درود و سلام برشهیدان ، این پویندگان راه حسین(ع) که فریاد«هل من ناصر ینصرنی » حسین زمان را لبیک گفتند و از جان خود گذشتند و به خدای خویش رسیدند. (یا لیتنی کنت معکم فأفوز والله فوزاً عظیماً)

کیانند عاشقان حسین (ع) روز آزمایش فرارسیده ، امروزپسرفاطمه خمینی کبیر برای نصرت دین خدا برکفرجهانی یاری می طلبد.عزیزان مرگ حق است ، پس چه بهتر که مرگمان را چون مرگ امام حسین(ع) انتخاب نمائیم، تا به سعادت ابدی برسیم.

اینجانب بنابروظیفه شرعی و اطاعت از امر ولی فقیه به منظور یاری دین خدا ، پس از مدتی انتظار خداوند برمن منت گذاشت تا توانستم در راه خدا هجرت کنم و امیدوارم که از پویندگان راستین راه شهیدان باشم و به درجه عظیم شهادت نائل گردم.

اینجانب درطول عمرخویش نتوانستم خدمتی به اسلام و قرآن نمایم ، باشد که خون ناقابلم رضایت خداوند سبحان را کسب نموده و مرا نیز از سالکان راهش قراردهد. و این بنده گنهکارش را بیامرزد. ای خدای مهربان از تو لیاقت شهادت را می خواهم چون اینجانب در مکتب امام حسین(ع) درس خوانده ام و شعار امام عزیزم شعارمن است، که (هیهات من الذله)

همشهریان عزیز از شما می خواهم که وحدت را به رهبری امام امت درمیان خودتان حفظ کنید. که نابودی دشمنان اسلام درگرو وحدت شماست، و در برپائی هرچه با شکوه تر نمازجمعه و دعای کمیل و دعای توسل سستی نکنید و اگر از من بدی دیده اید به بزرگواری خود مرا ببخشید و جبهه های جنگ را پرکنید و سلاح خونین شهدا را بر دوش بگیرید و نگذارید که اسلحه آنها بر زمین بماند.

و اما شما معلمان عزیز ، همانطور که امام عزیزفرمودند: نقش ما در جامعه نقش انبیاست. شما برای من زحمات زیادی کشیده اید. از شما می خواهم که مرا ببخشید. چون شما هستید که دانش آموزان را اینچنین تربیت می کنیدکه راه خونین شهدا را برویم.

و شما ای دانش آموزان از شما می خواهم که سنگرمدرسه را حفظ کنید که آینده سازان کشور اسلامی شما هستید.

و شما ای پدر و مادر عزیزکه برای من زحمت زیادی کشیده اید. از شما می خواهم که مرا حلال کنید،چون برگردن من حق زیادی دارید. و از شما می خواهم هنگام شهادتم ناراحت نباشید و برای من گریه نکنید. و به یاد امام حسین(ع) و برای مظلومیت آن حضرت گریه کنید.

ای مادر عزیزهنگامی که خبر شهادت من به شما رسید از تو می خواهم که شیرت را برایم حلال کنی .و از شما برادران عزیز می خواهم که راه مرا ادامه دهید و جبهه ها را خالی نگذارید. و بدانید که هنگام شهادت من هنگام دامادی من است.

و ای خواهرانم از شما می خواهم که چون زینب(س) صبور باشید. و برای من شیون نکنید و پیام رسان خون سرخم باشید.

در پایان از همه شما می خواهم امام عزیز را دعا کنید و او را تنها نگذارید. (والسلام علیکم ورحمه الله برکاته)

 

 

 

 


 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۲/۰۲
جعفر نادری بنی

هاشمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی