شهدای شهر بن

کاش بودم با شما ، ای شهدای شهر مـن

شهدای شهر بن

کاش بودم با شما ، ای شهدای شهر مـن

شهدای شهر بن

این وبگاه جهت معرفی شهدای شهر بن در استان چهارمحال و بختیاری طراحی شده است.
امیدواریم مورد رضایت شهدا قرار بگیرد.

خانواده های شهدا می توانند مطالب و عکس های شهدای خود را جهت درج در این وبگاه از طریق آدرس :
(شهر بن - خیابان ملت ، کافی نت شهر بن - شهر من ) به دست ما برسانند.

یا در صورت توان به این آیدی در تلگرام ben_man@ بفرستند.


کاربران می توانند اطلاعات شهید موردنظر را در قسمت راست وب در بخش طبقه بندی موضوعی و نام خانوادگی شهید مورد نظر جستجو نمایند.

اگراطلاعات جدیدی از یک شهید به دست ما برسد پست مربوط به آن شهید به روزرسانی می شود و در صفحه اصلی قرارمی گیرد.

آدرس کانال شهر بن در روبیکا و تلگرام beneman@

آخرین نظرات
  • ۱۸ بهمن ۹۹، ۱۵:۰۱ - امیرحسین احمدی
    👍👍💗
نویسندگان

شهید نادعلی اکبری بنی

چهارشنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۴، ۰۴:۰۵ ب.ظ


زندگی نامه شهید نادعلی اکبری بنی


شهید نادعلی اکبری بنی در سال 1343 در شهربن پای به عرصه ی گیتی نهاد و صفا و صمیمیت و اخلاص کودکانه اش و آن چهره زیبا ، روشنی چشم هر بیننده ای بود.

وی که در اهتمام به نماز و دیگر مسائل دینی زبانزد بود، در دوران کودکی توانست راه کمال انسانیت را بیابد و مشتاقانه در این راه قدم بردارد.

دوران تحصیل خویش را تا مقطع پنجم ابتدائی سپری کرد و درکنار آن ، قدرت بازوی خویش را درخدمت به خانواده و همیاری پدر بزرگوارش وقف نمود، تا آن هنگام که مفتخر به درجه سربازی شد و به عنوان پاسدار وظیفه ، عازم جبهه ی نبرد شد.آنگاه آماج باران گلوله و آتش شد تا درنهایت صفا و پاکی ، به وظیفه اش عمل نماید.                                          


فجر روزشانزدهم مردادماه سال 1362 زمانی بود که آن عزیز، غسل شهادت را در «پیرانشهر» ، تنپوش خویش ساخت و شاد و مسرور به دیدار معشوق شتافت.

شهادت او را به نقطه ی اوج کمال انسانی رساند.دراین نقطه است که انسان به سعادت نایل می شود و عاشق او می شود و چه زیبا بال پرواز می گیرد و درآسمان پاک لطف حق برای رسیدن به درگهش اوج می گیرد. تنها عشق است که پروازی این چنین را به کبوتران مهاجر می آموزد.


 وصیت نامه شهید نادعلی اکبری بنی


بسم الله الرحمن الرحیم

«الَّذِینَ آمَنُواْ وَهَاجَرُواْ وَجَاهَدُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِندَ اللّهِ وَأُوْلَئِکَ هُمُ الْفَائِزُونَ»

کسانى که ایمان آورده و هجرت کرده و در راه خدا با مال و جانشان به جهاد پرداخته‏اند نزد خدا مقامى هر چه والاتر دارند و اینان همان رستگارانند.

خدایا ! مرا از بلاهای غرور و خودخواهی نجات بده تا حقایق وجود تو را ببینم و جمال و زیبای تو را مشاهده کنم.خدایا من کوچکم ،ضعیفم ، ناچیزم ، پرکاهی درمقابل طوفان ها هستم.

خدایا ! خوش دارم گمنام و تنها باشم تا درغوغاهای پوچ مدفون نشوم. خدایا ! دردمندم و روحم ازشدت درد می سوزد ، قلبم می خروشد ، احساسم شعله می کشد و بند بند وجودم را شدت درد می زند.دیگرآرزویی ندارم ، احساس می کنم که این دنیا دیگر جای من نیست، با همه وداع می کنم.

برادران و خواهران باید این اسلام را محکم نگه دارید، که ما اینقدر شهید داده ایم به خاطر اسلام و دین و قرآن و ناموس بوده است.بنده یک سرباز هستم و به خاطر دینم می جنگم و می خواهم بروم که این دست جنایتکاران شرق و غرب را از سراسلام کوتاه کنم و ازته دل آمده ام که بروم جبهه و به خاطر مکتب عزیز اسلام بجنگم.

 و به مردم شهید پرور سفارش می کنم که حرف منافقین را گوش نکنند و فقط به حرف امام گوش دهند ، چون این منافقین که دم از خلق می زنند چرا به جبهه نمی آیند تا با دشمن بجنگند. فقط می توانند شعار دهند و از پشت سر خنجر بزنند. اگر مردهستند بیایند روبرو با دشمن بجنگند نه اینکه نصف شب درب خانه های حزب اللهی های بیگناه را قفل بزنند و نارنجک بیندازند.

من از برادران و خواهران محترم می خواهم که دست این منافقین را کوتاه کنند تا اسلام سرافراز وسربلند باقی بماند.

و اما اول چندکلمه صحبتی دارم که به شما پدر و مادر عزیزم در این وصیت نامه می نویسم چون که ازهدف من باخبرشده باشید که من چه انگیزه ای داشتم و برای چه می رفتم.

ما مسلمانان تمام اعتقاد به خدا ، قرآن ، پیغمبر و چهارده معصوم (ع) داریم. ما می دانیم که کسی هست که دنیا را می چرخاند و شب و روز دروغ نیست.

ما که مسلمان و شیعه دوازده امام هستیم پس باید در مصیبت ها و سختی ها ، صبر و شکیبائی را سرلوحه زندگانی خویش قراردهیم تا خداوند از دست ما راضی و خشنود باشد.

انسان به این دنیا می آید چه کارکند. خدا انسان مسلمان را در این دنیا مورد امتحان قرار می دهد. و انسان باید فریب شیطان را نخورد.

پس ای پدر و مادر عزیزم من آرزو دارم که هروقت که خبر شهادت من را به شما دادند شما دو دستهایتان را به طرف آسمان بلند کنید و به خداوند متعال بگوئید: ای خدای مهربان این قربانی ناقابل ما را قبول کن.

ای پدر و مادر عزیزم بدانید وقتی که مصیبت به شما می رسد، شیطان تیرش را تا آخر می کشد و می خواهد تیربه شما بزند و تیرش را به سوی شما رها می کند، ولی باید شما محکم و استوار باشید تا تیرشیطان کمانه کند و برشما اثر نکند و رهایی پیدا کنید. 

ای پدر و مادر هیچ وقت نگوئید که چرا پسرمان را از دست دادیم و خدا نکند که این حرف را بزنید. خداوند در قرآن می فرماید:(ولا تحسبن الذین قتلو فی سبیل الله امواتا بل احیاء عندربهم یرزقون)هرگزمپنداریدکسانی که درراه خدا کشته می شوند ، مرده اند ، بلکه زنده اند و نزد خدای خود روزی دارند.

اما ای پدر و مادر عزیزم من امانتی هستم نزد شما از طرف خداوند متعال و بالاخره روزی شما باید این امانت را تحویل خالقش بدهید و چه بهتر که درراه خداوند امانت خود را بدهید .

 ای مادر کفنم را بیاور تا بپوشم که خون من از خون امام حسین(ع) و علی اکبر و علی اصغر به خون خفته رنگین تر نیست.

به جهانخواران شرق و غرب بگوئید اگرخانه و کاشانه ام را به آتش بکشند، اگر گلوله هایتان قلبم را سوراخ ،سوراخ کنند،

هرگز دینم رانمی فروشم و ضعیف و زبون نمی کنم .

به آنها بگوئید که اگر پیکرم را زنده زنده ، پاره پاره کنند ،اگرپاره های تنم را در آتش بسوزانند، اگر خاکسترم را به دریا بریزند، از دل امواج خروشان صدایم را خواهند شنیدکه فریاد می زنم اسلام پیروز است و کفر و نفاق نابود است.

ای پدرو مادر این درخواست را از شما دارم که برای من گریه نکنید و اگرگریه کردید ، بلند بلند گریه نکنید که منافقین خوشحال می شوند.

ای پدر و مادر، اگرمی خواهید دل رهبر آرام باشد، اصلاً برای من شیون نکنید، فقط دعا به جان امام و رزمندگان اسلام بکنید، تا کربلای حسینی را فتح کنند تا درد و دلتان را به امام حسین(ع) عزیززهرا(س)بگوئید.

ای خواهرانم ، برای من گریه نکنید و برای حضرت زینب(س) ، حضرت سکینه(س) ، حضرت رقیه (س) و برای بچه های کوچک امام حسین(ع) گریه کنید، هروقت هم گریه کردید بلند بلند گریه نکنید ، که صدای شما را نامحرم بشنود.شما مثل حضرت زینب(س) راه مرا ادامه دهید.

و ازخانواده ام می خواهم که برای من سیاه پوش نشوند چون برای شهید سیاه پوشیدن جایز نیست.این درخواست را هم ازشما دارم که طبق رسمی که داریم بعد از چهل روز از شهادت من، حنا درست کرده بر سرو دست خود و همه قوم خویش بگذارید.

ای مادر، اگرهمسایگان و خویشان کار خیر و شادی داشتند، بروید به آنها کمک کرده و همکاری نمائید و عذر را بردارید و برای من عزادار نباشید.

به امیدپیروزی اسلام برکفر جهانی به سرکردگی آمریکا. نادعلی اکبری(17/4/1362)






موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۲۴
جعفر نادری بنی

اکبری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی